Tehnika progresivne relaksacije je tehnika sustavnog naprezanja i opuštanja vaših mišića kako bi se stvorilo opuštanje cijelog tijela. Svjesno otpuštajući napetost iz naših tijela i stvarajući mirno i tiho okruženje, naša tijela prelaze s aktiviranog načina u deaktivirani. Tehniku je razvio dr. Edmund Jacobson u 1930-ima i opisana je u knjizi Progressive Relaxation. Ova tehnika je tehnika relaksacije mišića i može opustiti tijelo u roku od nekoliko minuta. Međutim, na početku je potrebno vježbati kako bi naučili osloboditi mišiće napetosti. Jednom kad vaše tijelo zna kako napeti, a zatim opustiti mišiće, možete ublažiti napetost i stres vrlo jednostavno i brzo. Progresivno opuštanje temelji se na činjenici da je potpuna fizička relaksacija odsutnost napetosti. Ako ste potpuno opušteni, nemoguće je biti napet i tjeskoban. Progresivno opuštanje može vam pomoći da postignete stanje dubokog fizičkog opuštanja ublažavajući kroničnu napetost mišića koja drži simpatički živčani sustav pretjerano aktivnim.
Postoje četiri stupnja u tehnici progresivne opuštanja: 1. Svjesnost o napetosti – koncentrirajući se na područje vašeg tijela, naučite prepoznati tenziju 2. Napinjanje mišića 3. Otpuštanje tenzije 4. Svijest o opuštanju – koncentrirajte se na određeno područje vašeg tijela i naučite prepoznati osjećaj opuštanja.
Pozicije za vježbanje tehnike progresivnog opuštanja može biti u ležećem i/ili sjedećem položaju . Mnogi koriste ovu tehniku prije nego što zaspu, ali možete ju prakticirati u bilo koje doba dana.  
16 mišićnih skupina su fokus treninga “napinjanja i oslobađanja”: 1. dominantna ruka i podlaktica 2. dominantna nadlaktica 3. ne dominantna ruka i podlaktica 4. ne dominantna gornja ruka 5. čelo 6. gornji obrazi i nos 7. donja strana lica 8. vrat 9. prsa, ramena i gornji dio leđa 10. trbuh 11. dominantna gornja noga 12. dominantna potkoljenica 13. dominantna noga 14. ne dominantna gornja noga 15. ne dominantna potkoljenica 16. ne dominantna stopala
Neki praktičari podučavaju skraćene verzije u kojima se mišićne skupine kombiniraju, na primjer, u četiri skupine: • ruke i ruke • lice i vrat • prsa, ramena, leđa, trbuh • noge i stopala
Svijest o tijelu Često smo toliko naviknuti na fizičku napetost u našim tijelima da doslovno ne znamo da je ona tamo. Progresivno opuštanje uči vas prepoznati razliku između napetosti i opuštanja u vašem tijelu, a osvještavanjem napetosti možemo se korigirati I opustiti. Želite li biti napeti ili opušteni? Odgovor prilično jednostavan. Stručnjaci kažu da što više vježbate progresivnu tehniku opuštanja, to će brže i lakše doživjeti fiziološko opuštanje sa svim njegovim prednostima. Također ćete otkriti da što više vježbate, dublje ćete se moći opustiti.
U Bioclinicu Vas možemo naučiti i provesti kroz vježbe koje ćete s lakoćom moći sami primjenjivati. Na vama je samo da nas kontaktirate i dogovorite termin.
Vaš Bioclinic tim.