Moramo vam nešto priznati : postati ovisnik o sauni zapravo je nevjerojatno lako. I ne pada nam na pamet da vas osuđujemo zbog toga. U stvari, tko jednom proba tretman u ozonskoj sauni, uvijek će mu se vraćati. Razloga za to je i više nego dovoljno:
1. ZDRAVLJE SRCA I DUGOVJEČNOST
Izvješće objavljeno u Jama Internal Medicine bazi podataka potvrđuje da vrijeme provedeno u sauni održava srce zdravim i produžava životni vijek. Istraživači s finskog sveučilišta pratili su 2.300 muškaraca tijekom 20 godina.  Postotak umrlih nakon 20 godina, u skupini koja je išla jedan puta tjedno u saunu bio je 49 %, dok je kod skupine koja je u saunu išla svaki dan bio 31 %. Redoviti posjeti sauni povezani su s manjom smrtnošću od srčanog udara ili koronarnih bolesti.
2. DETOKSIKACIJA OD KEMIJSKIH SPOJEVA I TEŠKIH METALA
Koža je glavni organ za detoksikaciju, a samo je znojenje kritičan proces za izbacivanje štetnih tvari iz tijela. Ipak, u današnje se vrijeme ljudi jednostavno ne znoje dovoljno. Pogledajte samo te klimatizirane urede nakon kojih se ulazi u klimatizirane kuće. Tijelo je vrlo efikasno u eliminiranju toksina preko kože. Ipak, za to nam je nužno potrebno znojenje. Ozonska sauna pročišćava tijelo iznutra prema van, eliminirajući spojeve kao što su PCB, zatim metale i ostale toksine koji su akumulirani u našim masnim stanicama, koje će zahvaljujući sauni, krenuti u proces lipolize. Sada stanite malo. Da, dobro ste pročitali : LIPOLIZE. Masne stanice se neće smanjiti, ili stisnuti kao da su bile u perilici rublja.  Jednostavno će se razgraditi i izlučiti putem urina. Ovo je jedna od najboljih rečenica koju ste mogli pročitati u tekstu.
3. OPORAVAK NAKON SPORTSKIH NAPORA
Hormon rasta krucijalan je za saniranje manjih oštećenja kao i oporavak mišića. Istraživanje je pokazalo da dva boravka u ozonskoj sauni u trajanju od 20 minuta , kao i hlađenje u trajanju od 20 minuta rezultiralo je duplo većom razinom hormona rasta. Još je bolji rezultat postignut u drugom mjerenju gdje je boravak u sauni trajao 15 minuta, ali na višoj temperaturi, dok je proces hlađenja tijela trajao 30 minuta. Razina hormona je bila 5 puta veća u odnosu na stanje prije tretmana. Ipak, najčudnije (a izvrsno  kao za Vas i tako i za nas) je to što je istraživanje također pokazalo da odlazak u saunu na dva tretmana u trajanju od jedan sat podiže razinu hormona rasta 16 puta (!). Molim da obratite pažnju da se ovi podace odnose na gore navedene osobe koje su već bile u istraživanju. Drugačije rečeno, imali su tjedan dana pauze i tada su opet ušle u saunu, u 2 tretmana trajanja po jedan sat.Zašto nam je bitno ovo istraživanje ? Zato jer je to izvrstan dokaz da ljudi, koliko god je moguće, trebaju dolaziti redovito u ozonsku saunu jer je učinak KUMULATIVAN. Također, bitno je naglasiti da ovakvi veliki skokovi hormona rasta nisu zabilježeni kod povremenih rekreativaca, nego samo kod profesionalnih sportaša ili kod osoba, koje iz bilo kojih razloga redovito treniraju.
4. OLAKŠAVANJE ARTRITIČNIH ILI MIŠIĆNIH BOLOVA
Izvješće objavljeno u “The Annals of Clinical Research, vol.20”  pokazuje prednost ozonske saune za ublažavanje boli, kao i povećanu mobilnost. Olakšavanje boli dovodi se u vezu s oslobađanjem protuupalnih spojeva kao što su noradrenalin, adrenalin, kortizol , kao i povećanje pozitivnog stresa na tijelu što ga stvara endorfin, što se događa za vrijeme boravka u sauni. Više od 50 % ispitanika reklo je da je došlo do (privremenog) ublažavanja boli i povećanja mobilnosti, najvjerojatnije zbog činjenice da tkiva s kolagenom postaju fleksibilnija kod povišenih temperatura.
5. POVEĆANJE MIŠIĆNE MASE I GUBITAK MASNOG TKIVA
Veći bicepsi ili bolje tonirano tijelo ? Nije nemoguće. Ozonska sauna vam i te kako može pomoći u tome, poboljšanjem osjetljivosti na inzulin kao i smanjenjem kataboličnih procesa mišićnih proteina. Eksperimenti na miševima koji su imali dijabetes pokazali su da im hipertermija smanjuje inzulinsku otpornost , pa je na kraju eksperimenta inzulin bio u prosjeku 31 % niži, sa značajnim padom razine glukoze u krvi. Oba procesa mogu i te kako doprinijeti gubitku masti i povećanju mišićne mase. Također, vrlo bitno: istraživanje je pokazalo  da hipertermički tretman u sauni u trajanju od 30 minuta uzrokuje bitno povećanje  HSP-a (Heat Shock Protein) u mišićima, što je u korelaciji s istraživanjem koje je pokazalo da će osobe koje nisu mogle vježbati,ali su za vrijeme oporavka odlazili u saunu imati 30 % više mišićne mase od onih koji također nisu mogli vježbati, ali nisu odlazili u saunu.
6. JAČANJE IMUNOLOŠKOG SUSTAVA
Journal of Human Kinetics nedavno je objavio istraživanje o utjecaju saune na imunološki sustav, osobito na bijele krvne stanice, razinu kortizola kao i odabrane fiziološke indekse kod sportaša i ne-sportaša. Subjekti iz skupine koja je bila u sauni sudjelovali su u tretmanu od 15-ak minuta dok se njihova temperatura tijela nije povisila 1.2 C. Kontrolna skupina nije bila u sauni. Nakon tretmana u sauni došlo je do porasta bijelih krvnih zrnaca (limfocita, neutrofila i bazofila), pokazujući, bez ikakve sumnje da upotreba saune potiče imunološki sustav. Ono što je zanimljivo je da je povećanje volumena / broja bijelih krvnih zrnaca puno bolje kod sportaša u odnosu na ne-sportaše. Sauna također bitno smanjuje probleme sa prehladom i gripom.
7. POMLAĐIVANJE KOŽE 
Kad u ozonskoj sauni počne proces znojenja, proces zamjene mrtvih stanica kože također se počne ubrzavati. Istovremeno, znojenje pomaže za uklanjanje bakterija iz epiderme, kao i znojnih kanala. Ovo čišćenje pora ubrzava i kapilarnu cirkulaciju, što koži daje nježniji i mlađi izgled. U procesu znojenja kretanje kroz kožu donosi više hranjivih tvari, kao što i poboljšava hidratizaciju kože. Unutarstanični se prostor bolje popunjava što smanjuje ili bolje prevenira bore. Treba li još išta dodati ?
8. BOLJE SPAVANJE 
Istraživači su ustanovili da sauna pomaže u stvaranju dubljeg, duljeg i opuštenijeg sna, kao i olakšanju kronične napetosti te smanjuje probleme vezane uz kronični umor. Ovi se svi procesi dešavaju zbog oslobađanja endorfina u tijeku tretmana. Kako se endorfini otpuštaju u tijelo oni stvaraju umirujuće djelovanje koje ne samo da smanjuje kroničnu bol u slučaju artiritisa ili sličnog poremećaja, nego i i te kako pomaže kod opuštanja i spavanja.
9. BOLJI RAD SRCA
Vjerojatno ste čuli priču o EPO-u  kao ilegalnom lijeku koji će poboljšati vaš sportski nastup (Tour de France itd…). Ipak, istraživanja pokazuju da 30 minuta tretmana u sauni može u tijelu napraviti isti učinak na povećanje potrošnje kisika i proizvodnju crvenih krvnih stanica  kao i korištenje EPO-a. Istina je: nisu potrebne nikakve igle u stražnjici koja će u vas ušpricati nedozvoljena sredstva. Treba vam samo hipertermički tretman u sauni koji će povećati temperaturu tijela uslijed kojeg će doći do širenja krvnih žila, a time i boljeg protoka krvi u/iz srca . Puls će narasti do 120-140, i krv će još lakše dolaziti i do onih dijelova tijela koje treba hladiti. Šapnut ćemo vam još nešto : da, ovaj je tretman odličan i za mamurluk 🙂
10. POVEĆANA OTPORNOST NA STRES
Postoje jako dobri razlozi zašto jedan od najprodavanijih autora, Nassim Taleb savjetuje kako da stresori iz okoliša postanu manje štetni za nas. Višestruka su istraživanja pokazala da korištenje hipertermičke (ozonske) saune spriječava degradaciju bjelančevina i propadanje mišića tako što potiče proizvodnu proteina toplinskog šoka (HSP) kojeg stanice koriste za suzbijanje potencijalno štetnih podražaja , uključujući stres koji nastaje zbog onečišćujućih stvari oko nas. Svaki puta kad je stanica u tijelu izložena neprijateljskim utjecajima ona počinje “čitati” genetsku šifru kako bi se stvorili novi proteini stresa, uključujući HSP. Nakon tretmana u sauni vaša će razina stresa biti puno manja, ako će je uopće više i biti. Primjetit ćete i da vam se koncentracija i pamćenje poboljšalo.
I na kraju..tko vas može kriviti zato što obožavate hipertermičku ozonsku saunu ?
Vaš Bioclinic tim.