U svemu, pa i u sportu, želi te li biti uspješni i značajno napredovati, morate jednostavno puno raditi/trenirati. Oporavak i rekuperacija sportaša igra iznimn važnu ulogu. Ipak, mnogi sportaši treniraju naporno, ali ne i pametno. Sportaši, a pogotovo oni u rangu amatera, često treniraju prenaporno, do razine iscrpljenosti, a zanemaruju oporavak, pa nužno dolazi do premorenosti i pretreniranosti organizma, što opet vuče posljedicu da vježbe više ne mošemo izvoditi pravilno, pa dolazi do ozljeda. Možemo li ubrzati oporavak sportaša, napravili smo veliku stvar.

Oporavak u sebi obuhvaća različite vrste postupaka tijekom odmora koji omogućavaju brzu regeneraciju organizma, odnosno obnavljanje energetskih, hormonalnih i živčano-mišićnih rezervi te ponovnu uspostavu tjelesne sposobnosti.

Masaža ima blagotvorno djelovanje na um i tijelo, opušta mišiće, poboljšava cirkulaciju i oslobađa od napetosti. U nekoj mjeri smanjuje rizik nastanka depresije,kao i kroničnog stresa.
Vrste masaža koje prakticiramo u Bioclinic studiju su:

 

  • Klasična  – dovodi do osjećaja opuštenosti i ugode i posjeduje opće smirujuće djelovanje. Često se koristi i kod sportaša, kao zagrijavajuću tehniku i pripremu osobe za jače tehnike, odnosno za sportsku masažu. Odlična je za opuštanje napetosti u mišićima i vraćanje energije nakon ozljeda. Ovom tehnikom temperatura tijela se povisuje za 2-3 stupnja, dolazi do poboljšanja cirkulacije, ne samo u površinskim dijelovima, već i na potkožno tkivo i mišiće, te dolazi do hiperemije tih dijelova. Poboljšava se opskrba kisikom i hranjivim tvarima, te se pojačava izlučivanje vode iz tijela i stimulira imunitet.
  • Relaksirajuća – je izuzetno nježna, namijenjena prvenstveno smanjenju stresa. Kod relaksirajuće masaže vrlo je važan i sami ambijent u prostoriji. Doduše i kod drugih oblika masaže jest važna atmosfera, ali kod relaksirajuće masaže ona je jedan od ključnih čimbenika. Nježno svijetlo, mirisne svijeće, eterična ulja ili štapići, tiha opuštajuća glazba uvode vas u savršen trenutak opuštanja i mjesta koje ne poznaje stres.Osim samog opuštanja i relaksacije cilj je i regeneracija, uspostavljanje pravilnog balansa i toka energije u organizmu. Za razliku od medicinske, sportske ili klasične masaže, ova tehnika nije intezivna već pokretima opuštamo cijelo tijelo i um. Nježnim i laganim pokretima, krajnji je cilj ove vrste masaže dovesti osobu u stanje spavanja
  • Medicinska – jedna je od najučinkovitijih metoda koja je prvenstveno namijenjena rješavanju raznih fizičkih komplikacija, od bolova u vratu i leđima, trncima u rukama, problema s kralježnicom, upalom mišića i živaca, glavobolja, migrena, istegnuća, stanja nakon operacija i ozljeda, dišnih problema i slično. Neophodna za uspješno i potpuno prirodno liječenje išijasa. Masaža ima cilj liječenja ili ublažavanja bolnih stanja, što se postiže inteziviranjem kapilarne cirkulacije tretiranog područja, boljom opskrbom kisikom, ubrzanjem metabolizma, smanjenjem mišićnog tonusa, itd…Intezitet zahvata je prilagođen bolnom mjestu i potrebno je veliko iskustvo i predanost za uspješno obavljanje ove tehnike.
  • Sportska – kako sam naziv kaže ova je tehnika namijenjena sportašima. Sportska masaža ima jedan primarni cilj – ubrzati oporavak mišića od fizičkog napora. To čini koristeći smanjenje mišićnog tonusa, koji se prirodno povećava unutar treninga, te poboljšanje cirkulacije, naročito one kapilarne. Za razliku od uobičajenog mišljenja, ova tehnika ne mora nužno biti izrazito jakog inteziteta, nego se fokus stavlja na individualne potrebe sportaša na kojem se primjenjuje masaža. Kako se tijekom izvođenja vježbi u mišićima događaju mirko-traume mišićnih vlakana, koja dovode do upala i bolova, sportska masaža je najbolji način ubrzavanja oporavka mišića. Sportska masaža nakon aktivnosti pridonosi uklanjanju štetnih tvari iz organizma, te svojim učinkom relaksacije mišića i smanjenjem količine mliječne kiseline u tijelu, doprinosi bržem oporavku nakon sportski aktivnosti. Ovom tehnikom mogu se sanirati manje ozljede mišićnog tkiva, ali i preventirati moguće ozljede. Kako se masažom pospješuje dotok krvi u mišićno tkivo, potiče se izmjena tvari, te brža apsorpcija hranjivih tvari potrebnih za brži oporavak mišića nakon treninga. Sportskom masažom prije treninga (u kombinaciji sa klasičnom) zagrijavaju se mišići i pripremaju se za fizičke napore, i na taj način se značajno smanjuju mogućnosti ozljeda.
  • Anticelulitna – Najuspješnija tehnika za rješavanje celulita, ali samo onda ako je izvodi stručna osoba. Ova masaža ne smije biti jako bolna i NIKAKO ne smije ostaviti modrice. Kako sam već prije rekla, ako vam je ovaj tretman ostavi modrice, onda znate da ta osoba nije stručna. Kod anticelulitne masaže koriste se razni pokreti (glađenje, gnječenje, pinch, trljanje) koji ne smiju biti bolni uz tendenciju kretanja prema srcu kako bi se stimulirao odvod limfe koji završava kod srca. Ova tehnika je vrlo učinkovita i kod toniziranja, veće čvrstoće i sjaja kože i poboljšavanje cirkulacije. Potrebno je više odlazaka na masažu, pa i 10tak puta, te kada se postignu dobri rezultati učinkovitost traje jedno vrijeme, ali da bi se takvo stanje održalo, neophodno je nastaviti sa masažom da se celulit ne bi vratio.

Sauna

Hipertermička ozonska sauna jednostavno je sjajna stvar, jer teško je naći nešto što u tako malo vremena, na tako malo mjesta, daje toliku korist za tijelo.

  • Umjetnim povećanjem tjelesne temperature tijelo postaje manje povoljno mjesto za razmnožavanje raznih patogena
    •  Proširene krvne žile omogućavaju veći i brži protok krvi, što vodi do bolje opskrbe tijela hranjivim tvarima
    •  Povećan volumen leukocita poboljšava imunološki odgovor tijela na razne izazove
    •  Izlučivanje toksina iz tijela znojenjem
    •  Metabolizam tijela se ubrzava
    •  Povišen puls također pomaže jer se i na taj način olakšava transport hranjivih tvari
    •  Osim rijetkih iznimaka, potpuno sigurna za korištenje, bez štetnih nuspojava
    •  Održava tijelo u stalnom regenerativnom stanju, punim energije
    •  Primjetno smanjenje boli na problematičnim mjestima
    •  Glađa koža, mladenačkijeg izgleda
    •  Smanjenje kroničnih infekcija i upala
    •  Gubitak oko 500 kcal po tretmanu
    •  Detoksikacija cijelog tijela
    •  Primjetno manji celulit
    •  Poboljšanje seksualne vitalnosti i izdržljivosti
    •  Usporavanje procesa starenja
    •  Poboljšana koncentracija i pamćenje
    •  Poboljšanje stanja kardiovaskularnog sustava
    •  Normalizacija krvnog tlaka
    •  Puno brži i uspješniji oporavak nakon sportskih ozljeda ili napora

Bez obzira jeste li amaterski ili profesionalan sportaš, slobodno nam se javite. Naši izvrsni fizioterapeuti napravit će sve što mogu kako bi što je moguće prije, na sportskom polju dosegli maksimum!

Za dodatna pitanja nazovite nas ili pošaljite mail.

Vaš Bioclinic tim.