Voda je neophodna za dobro zdravlje, ali potrebe se razlikuju ovisno o karakteristikama pojedinca. Ove smjernice mogu vam pomoći da pijete dovoljno tekućine.

Izvor : Mayo klinika

Koliko vode treba popiti svaki dan? To je jednostavno pitanje i nema jedinstvenog odgovora.
Tijekom godina medicinske studije su donosile različite preporuke. No, vaše individualne potrebe vode ovise o mnogim čimbenicima, uključujući vaše zdravlje, koliko ste aktivni i gdje živite.
Nijedna formula ne odgovara svima. Ali znati više o potrebi vašeg tijela za tekućinama pomoći će vam procijeniti koliko vode piti svaki dan.
Zdravstvene prednosti vode

Voda je glavna kemijska komponenta vašeg tijela i čini oko 60 posto tjelesne težine. Vaše tijelo ovisi o vodi da bi preživilo.

Svaka stanica, tkivo i organ u vašem tijelu treba vodu da radi ispravno.

Na primjer, voda:

Dobiva se otpad od mokrenja, znojenja i pokreta crijeva

Zadržava vašu temperaturu normalnom

Podmazuje i jastučiće zglobova

Štiti osjetljiva tkiva

Nedostatak vode može dovesti do dehidracije – to se događa kada nemate dovoljno vode u tijelu za obavljanje normalnih funkcija. Čak i blaga dehidracija može isprazniti energiju i dovesti do umoria.
Što je s savjetom za piti 8 čaša dnevno?

Vjerojatno ste čuli savjet: “Pijte osam čaša vode od 2 dcl dnevno”. To je lako zapamtiti, i to je razumni cilj.
Većina zdravih ljudi može ostati hidratizirana pitkom vodom i drugim tekućinama kad god osjećaju žeđ. Za neke ljude, manje od osam čaša dnevno može biti dovoljno. Ali drugi možda trebaju više.

Čimbenici koji utječu na potrebe vode
Možda ćete morati izmijeniti ukupni unos tekućine na temelju nekoliko čimbenika:
Vježba
Ako radite bilo kakvu aktivnost pri kojoj se znojite, trebate piti dodatnu vodu kako biste nadoknadili gubitak tekućine. Važno je piti vodu prije, za vrijeme i nakon vježbanja. Ako je vježba intenzivna i traje više od sat vremena, sportski napitak može zamijeniti minerale u vašoj krvi (elektroliti) koji su izgubljeni znojem.
Okoliš
Vruće ili vlažno vrijeme može zahtijevati dodatnu količinu tekućine. Dehidracija se također može pojaviti na visokim nadmorskim visinama

 

Cjelokupno zdravlje
Vaše tijelo gubi tekućine kada imate groznicu, povraćanje ili proljev. Pijte više vode ili slijedite preporuku liječnika da pijete otopine za oralnu rehidraciju. Drugi uvjeti koji bi mogli zahtijevati povećani unos tekućine uključuju infekcije mokraćnog mjehura i kamenci urinarnog trakta

 

 

Iza slavine: Ostali izvori vode

Ne morate se oslanjati samo na ono što pijete kako biste zadovoljili svoje potrebe za tekućinom. Ono što jedete također pruža značajan dio. Na primjer, mnogo voća i povrća, kao što su lubenice i špinat, gotovo su 100 posto vode po težini.
Osim toga, napitci poput mlijeka, sokova i biljnih čajeva sastoje se uglavnom od vode. Čak i kofeinski  napici, poput kave i sode, mogu pridonijeti vašem svakodnevnom unosu vode. Ali voda je vaš najbolji izbor jer je bez kalorija, jeftina i dostupana.
Sportska pića trebaju se koristiti samo kada intenzivno vježbate više od sat vremena. Ova pića pomažu zamijeniti elektrolite izgubljene kroz znoj i šećer potreban za energiju tijekom dužih perioda vježbanja.
Energetska pića razlikuju se od sportskih napitaka. Energetska pića općenito nisu formulirana za zamjenu elektrolita. Energetska pića također obično sadrže velike količine kofeina ili drugih stimulansa, šećera i drugih aditiva.

 

 

Vaš unos tekućine vjerojatno je optimalan ako:

  • Rijetko osjećate žeđ
  • Vaš urin je bezbojan ili svijetlo žut
  • Liječnik ili dijetetičar može vam pomoći da odredite količinu vode koja vam odgovara svaki dan.

 

 

Da biste spriječili dehidraciju i osigurali da vaše tijelo ima potrebne tekućine dobra ideja je:

Pijte čašu vode ili drugi niskokalorični napitak prije svakog obroka i između svakog obroka.

Pijte vodu prije, tijekom i nakon vježbanja.

Pijte vodu ako se osjećate gladni. Žeđa se često osjeća kao glad.

 

 

 

Iako je neuobičajeno, moguće je popiti previše vode. Kada bubrezi ne mogu izlučivati ​​višak vode, sadržaj natrija u krvi razrijeđen je (hiponatremija) – što može biti opasno po život.

 

 

 

Za dodatna pitanja nazovite nas ili pošaljite mail.

Vaš Bioclinic tim.