SPORTSKO MEDICINSKA MASAŽA

Tehnika je osmišljena tako da se masažom zagrijavaju i omekšavaju tkiva, te poravnavaju mišićna vlakna, čime se ubrzava izbacivanje mliječne kiseline iz mišića. Fokusirana je ne samo na mišiće, već i na tetive i ligamente, koji su pri određenom sportu izloženi znatnim naprezanjima.

  • Prije treninga : Primjenjuje se prije treninga (kada se zahvatima masaže nastoji brzo i intenzivno pripremiti tijelo za sportske napore), tijekom (preventiva i ublažavanje spazama), ali najčešće nakon treninga i tjelesnih naprezanja (kada je mišićima potrebno osigurati opuštanje i istezanje). U vrhunskom sportu, gdje je što brža i učinkovitija regeneracija glavni predmet svih trenažnih procesa, masaža je neizostavni dio terapije svakog sportaša.
  • Poslije treninga : Sportska masaža nakon aktivnosti ili sportskog treninga pridonosi uklanjanju štetnih tvari iz organizma, te svojim učinkom doprinosi bržem oporavku organizma nakon sportskih aktivnosti. Posebnu pažnju potrebno je posvetiti mišićima koji su bili najaktivniji tijekom sportske aktivnosti. Sportskom masažom mogu se sanirati manje ozljede mišićnog tkiva koje nastaju tijekom svakodnevnih treninga, ali i prevenirati moguće ozljede

Posebne mišićne skupine

Sportskom masažom tretiraju se posebne mišićne skupine koje su aktivne u pojedinom sportu. Npr. u biciklizmu, masažom prije treninga pospješuje se zagrijavanje mišića nogu, koji će biti glavni pokretači tijekom vožnje. Sportovi s loptom – osim što zahtijevaju veliku izdržljivost – uključuju i brojne lateralne kretnje i nagle promjene smjera kretanja, čime se dodatno opterećuju mišići koji imaju funkciju stabilizatora tijela. U mnogim drugim sportovima, uslijed stalnih tjelesnih naprezanja i svakodnevnih treninga, mišićno tkivo ostaje u kontrakciji i dulje vrijeme nakon treninga pri čemu sportska masaža znatno može pomoći ne samo u opuštanju, već i u regeneraciji mišićnog tkiva i što boljoj spremnosti za nove sportske izazove.

Smanjuje rizik od sportskih ozljeda

Redovitim tretmanima sportske masaže, znatno se smanjuje rizik od sportskih ozljeda (istegnuća, rupture, grčevi, istegnuće ligamenata), mišići postaju gipkiji i manje podložni ozljedama, povećava se opseg kretnji, ubrzava proces regeneracije tkiva, poboljšava protok krvi i sve to čini sportaše , ali i rekreativce spremnijima za nove sportske izazove.

Ciljevi sportske masaže

  • ublažavanje boli i grčeva u mišićima
  • razrada mišićnih adhezija
  • stimuliranje cirkulacije krvi i limfe
  • povećavanje opsega kretnji
  • zagrijavanje mišića prije tjelesne aktivnosti
  • istezanje i opuštanje mišića
  • nakon tjelesne aktivnosti
  • ubrzavanje oporavka i regeneracije mišićnog tkiva